In 2018 heeft Beiersdorf de aparte sectie Beyond opgezet. Binnen deze sectie vallen drie verschillende divisies: Derma, Health Care en Luxury. Het beoogde doel hiervan is door focus en aandacht te geven: meer flexibel te kunnen opereren in de markt, in te spelen op het snel wisselende umfeld en zo meer groei te realiseren in de toekomst.
De Health Care divisie is Benelux georganiseerd en bevat het merk Hansaplast. Voor beide landen wordt een lokale strategie uitgestippeld, maar waar mogelijk gezocht naar synergiën om beide markten verder te ontwikkelen. We zijn ervan overtuigd dat dit nieuw ingeslagen pad naar de gewenste en verwachte groei en innovatie leidt voor onze Health Care merken.
Door de opzet van deze nieuwe aparte divisie is het Health Care team nog klein en compact, wat leidt tot nauwe samenwerking met collega’s, flexibiliteit en een sterk gevoel van onafhankelijkheid binnen het bedrijf. Het Health Care team deelt zijn ondersteuning (zoals het Finance-, Supply- en Sales-team) met de afdelingen die verantwoordelijk zijn voor NIVEA. De leden van het Health Care team werken samen met diverse andere collega’s lokaal en internationaal. Dit kan in de toekomst functie-overschrijdende werkzaamheden en brede kennis van een grote variëteit aan afdelingen en segmenten opleveren. De ideale manier om een unieke werkervaring te garanderen.
Voor de toekomst van Health Care is de uitbreiding naar nieuwe gebieden noodzakelijk, bijvoorbeeld door samenwerking met nieuwe retailers en zakelijke partners of door de kansen te benutten die e-commerce biedt. Om onze werknemers uit te rusten voor deze spannende uitdaging, zorgt onze afdeling ervoor dat ze worden getraind en zich ontwikkelen in stakeholdermanagement, ondernemerschap en het samenwerken in een team, zodat ze een sterk zakelijk inzicht ontwikkelen dat de consument in het centrum zet en Beiersdorf in het hart.